.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقای رئیس جمهور! یخ زدم!
آقای رئیس جمهور! یخ زدم!

این نامه را در حالی می نویسم که پتو و کلاهی برسرگذاشته تا سرمای خشک و طاقت فرسای کوهستان بیش از این آزارم ندهد.

آقای رئیس جمهور!! آنچه که موجب گردید تا این نامه را بنویسم!، نه از باب گلایه، بلکه از باب قدردانی از اجرای طرحی است که همه آن را، جراحی بزرگ اقتصاد کشوری نامیده اندکه مدیران ارشد قبل از شما جرأت اجرای آن را نداشته اند.

البته ارادت من به شما تنها به اجرای هدفمندی یارانه ها برنمی گردد. بلکه به زمانی است که آن نماینده شمالی قیافه و تیپ ظاهری تان را شایسته نمایندگی ملت ایران در عرصه های بین المللی نمی دانست و شما چه عابدانه و باتواضع از آن جسارت گذشتید.

آقای رئیس جمهور!!. هرچند در دوران ریاست جمهوری جنابعالی تا به امروز، گلایه ها و انتقاداتی نیز وارد است، ولی به سبب گلایه های یخ زده فعلی آن را به وقت دیگر و در فضای گرم تری موکول می کنم.

و امّا فی الحال !!.  اگر تدبیری اندیشیده نشود تا تکلیف قیمت سوخت مردم کوهستانهای سرد و بدون گاز شمال کشور معلوم گردد، من و همه کسانی که کارگر و مستأجر هستیم، آسیب خواهیم دید. و این  آسیب و صدمه به مردم نیازمند خوشایند خداوندی نخواهد بود بلکه شخص جنابعالی هم در صورت اطلاع از آن نخواهید گذشت.

آقای رئیس جمهور!!.  برابر آمار مسؤلان ارشد استانهای شمالی، بسیاری از روستاهای شمال البرز خصوصاً مناطق سردسیر و کوهستانی و نیز آبادیهای حاشیه جنگل از نعمت گاز محروم اند. و مردم آن مجبورند برای حفظ درختان جنگلی، از نفت و گازوئیل استفاده کنند.                                                                

حال اینکه اگر متوسط سوخت گازوئیل یک خانواده 3 نفره 6 هزار لیتر در سال باشد و سرپرست خانواده کارگر ساده و یا تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هم باشد !، چگونه میتواند برای سوخت حداقلی خود مبلغ 2 میلیون و یکصد هزارتومان  بپردازد ؟!!. و این خانواده با احتساب 41 هزار تومان یارانه انرژی در ماه که مربوط به آب و برق نیز خواهد بود، مجبور خواهد بود 660 هزار تومان دیگر تهیه نماید تا توازن قیمت سوخت برقرار گردد. که این بخش از هدفمندی در این وقت از زمان برای کسانی که از نعمت گاز بهره ای ندارند عادلانه نیست.

 آقای رئیس جمهور!!. با حساب سرانگشتی و ساده ای که در خصوص واریز جنجالی یارانه جنابعالی با مادر بزرگ طرفدار هدفمندی داشتم، نتیجه این شد که همه ما راضی به اجرای این طرح بزرگ هستیم. ولی این استقبال و رضایت نباید مجریان را ازهدف، هدفمندی دور کند تا بجای هدفمندشدن یارانه ها، آن را بی هدف بر ما جاری نمایند.

 اگر چنین کنند ما برحسب عادت گذشته، سختی ها را بجان خریده و تسلیم قضا و قدر خود خواهیم شد،  هرچند امیدواریم با تدبیر جنابعالی چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

آقای رئیس جمهور!!. در این مدت کوتاه از زمان اجرای طرح با مدیریتی که برحساب و کتاب زندگی خود داشته‌ام، توانستم درآب ، برق، نان و سایر نیازهای ضروری خانواده پنج نفره خود اگر دامادها و عروسها و نوه هایم از رفت و آمد زیادشان صرف نظر کنند بتوانم به الگوی مصرف بهینه برسم. بگونه ای که در جدول زیر آورده شده است.

   قبل ازهدفمندی

بعد ازهدفمندی

 آب تا  10 هزارتومان بیشتررعایت می شود.
 برق

زیر ده هزارتومان

استفاده ازلامپهای غیرضرورو . . . رعایت . . .
نان تا 7 قرص نان در روز

4 نان باکیفیت خوب

کپسول  گاز 11   7 عددکپسول 11 ک 5 کپسول  11 کیلویی
برنج هرروز ناهار برنج با مواد گوشتی

برنج  روزهای شنبه/ دوشنبه / جمعه با مواد گیاهی

موادگوشتی تا 8 کیلو مواد گوشتی در ماه   4 کیلو موادگوشتی 90% سفید
سوخت  گازوئیل حداقل یکهزارلیتر در ماه یکهزار لیتر در ماه. نمی شود صرفه جویی کرد.
مسافرت  به هر جا که میخو ا ستیم حذف مسافرتهای غیرضرور
 

آقای رئیس جمهور!!. تا به اینجا توانسته ام سر و ته مصرفی خود و خانواده ام را با حضور حداقلی نوه‌ها مدیریت نمایم، ولی نمی توانم در خصوص سوخت صرفه جویی کنم.  

آقای رئیس جمهور!!.  شما و دولت های پیشین بیش از70 سال است که همین مواد سوختی را از یک قران تا 165 قران به ما داده اید و با هزار منت بر ما که سوبسید شما را می دهیم، بماند. که هر منت شما دولتمردان که از مال و بودجه ما هزینه ما می کنید تیری است بر قلب ما !!. اینک نیز بر ما منت بگذارید و تارسیدن گاز به مناطق سردسیرکوهستانی، سوخت نفت وگازوئیل ما را به همان قیمت سابق بدهید. اطمینان داشته باشید منت های شما را به جان می خریم و حتماً جبران خواهیم کرد.

زبان دراز

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 8 بهمن 1389
انده بزن تا ته جان در بوره

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.